top of page

RETURPOLICY

 

På Myclock strävar vi efter högsta kundnöjdhet. Detta gör vi genom att ge en detaljerad och rättvis beskrivning av alla klockor i vårt sortiment.

Trots detta har vi full förståelse att en vara inte alltid lever upp till dina förväntningar vid leverans

 

Hur du gör en retur:

För att returnera en produkt ber vi dig vänligen att kontakta oss via e-post. Vid begäran om retur eller återbetalning, kontakta oss på;
Support@myclock.se och beskriv ditt ärende så återkommer vi snarast möjligt till dig.

 

Villkor för retur:

  • Produkten måste vara i ursprungsskick och returneras inuti sin originalförpackning med all skyddsplast kvar runt urtavla/ur

  • Allt förpackningsmaterial, manualer och tillbehör måste inkluderas

  • Returen måste påbörjas inom 14 dagar från leveransdatumet

 

 

Returfraktkostnader:

Du som kund är ansvarig för alla returfraktkostnader om inte varan är defekt eller levereras felaktigt. Vi kräver att produkten skickas via spårbar frakttjänst så vi kan följa försändelsen och säkerställa en trygg leverans.

 

Avgift för retur:

En avgift på 80kr tillkommer på alla returnerade varor, såvida returen inte beror på att produkten är skadad eller felaktig. Avgiften dras av från återbetalningsbeloppet för att täcka fraktkostnader.

 

 

Villkor för avslag:

Vi har rätt att neka en retur om:

  • Produkten är i använt skick

  • Delar av klockan saknas

  • Skyddsplast eller etiketter har avlägsnats från produkten

 

 

Återbetalningspolicy:

  • Innan leverans: Om du vill avbryta din order innan den skickas, kontakta oss omedelbart på support@myclock.se för en full återbetalning utan fraktkostnader

  • Efter leverans: När vi har mottagit din retur behandlar vi din återbetalning inom 72 timmar med samma betalningsmetod som använts vid köp

 

 

Situationer där återbetalning nekas:

  • Varor med slitage eller skador

  • Varor där delar saknas, inklusive klockbox och dokumentation

  • Varor med borttagen skyddsplast/delar av skyddsplast

 

 

Försvunna försändelser:

Om en vara försvunnit under leverans, kontakta fraktbolaget för att spåra varan. Om fraktbolaget inte hittar försändelsen är du välkommen att kontakta oss så vi kan undersöka ärendet

 

Hantering av returer:

När vi har mottagit och granskat din retur, kommer vi att handlägga din återbetalning inom 72 timmar. Eventuella förseningar kan förekomma under hektiska perioder, men vi strävar alltid efter snabb hantering i ärende om återbetalning

bottom of page